فرو سیلیکو منیزیم

فروآلیاژ‌ها یکی از ترکیبات بسیار مهم در صنایع به خصوص در ریخته‌گری به حساب می‌آیند که به عنوان یک ترکیب استحکام بخش برای تولید قطعات مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ترکیبات تنوع بسیار زیادی دارند. براساس آلیاژ‌هایی که در آن‌ها به کار رفته است خواص و کاربرد‌های آن‌ها نیز متفاوت خواهد بود. ما در این مطلب قرار است در مورد فرو سیلیکو منیزیم یکی از پرکاربردترین فروآلیاژ‌ها در صنعت صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

117 نفر در حال مشاهده محصول هستند

قیمت محصول:​

تماس بگیرید

09304969195

تماس با کارشناسان جهت مشاوره قبل از خرید

پشتیبانی طولانی

پشتیبانی 24 ساعته

تضمین قیمت محصولات

کمترین قیمت در سطح اینترنت

امکان مرجوع کردن سفارش

در صورت عدم رضایت

تضمین کیفیت و اصالت

فروش مستقیم از شرکت

ارسال سریع

ارسال سریع سفارشات

بررسی ویژگی ‌های فرو منیزیم

ترکیب اصلی که در این نوع فروآلیاژ وجود دارد‌ MgFeSi می‌باشد. در واقع همانگونه که متوجه شدید آهن، سیلسیم و منیزیم سه عنصر مهم در ساخت فرو سیلیکو منیزیم به حساب می‌آیند. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این نوع فرآلیاژ عبارتند از:

  • از آنجایی که با افزایش دما عنصر منیزیم می‌تواند تبخیر شود بنابراین زمانی که قرار است در حین تولید برخی از قطعات منیزیم به آن‌ها اضافه شود باید از فرو سیلیکو منیزیم استفاده کنیم. منیزیم‌ در تولید آلیاژ‌های چدنی و فولادی کاربرد‌های بسیار زیادی دارد.
  • این نوع فروآلیاژ قدرت بسیار بالایی برای کروی کردن گرافیت‌ها در آلیاژ‌ها و در نتیجه افزایش استحکام و مقاومت آن‌ها در برابر ضربه دارد. بنابراین میزان مقاومت قطعه نهایی را بسیار بالا می‌برد.
  • با اضافه شدن فرو سیلیکو منیزیم به مواد مذاب میزان استحکام کشش نهایی آن‌ها نیز بالا می‌رود.

فرو منیزیم چگونه تولید می‌شود؟

به طور کلی دو روش برای تولید این نوع فروآلیاژ وجود دارد که در ادامه هر کدام از آن‌ها را توضیح خواهیم داد:

  • در روش اول تولید‌کنندگان به سراغ سنگ معدن دولومیت ‌می‌روند. این سنگ در فرآیند آلومینو سیلیکوترمیک احیا خواهد شد. در نتیجه عنصر سیلیس که در فرو سیلیس وجود دارد با منیزیم واکنش داده و در نهایت منیزیم سیلیس ایجاد می‌شود. در این مرحله باید ترکیب به دست آمده را با آهن مخلوط کرد تا بتوان به فرو سیلیکو منیزیم رسید. فرآیند تولید بسیار حساس است چون وقتی موادی به عنوان احیا‌کننده محصول اضافه می‌شوند باید مقدار دقیق آن‌ها محاسبه گردد تا کیفیت محصول نهایی از دست نرود.
  • اما روش دوم راحت‌تر است چون کافی است که عنصر منیزیم را در داخل مذاب فروسیلیس بریزیم تا فرو سیلیکو منیزیم به دست بیاید. این روش از نظر هزینه‌ها نیز کمتر از روش قبل بوده و به همین دلیل اغلب تولید‌کنندگان به سراغ این روش ‌می‌روند.

مزایای استفاده از فرو منیزیم

  • با توجه به اینکه این ترکیب می‌تواند جوانه‌زایی در مواد مذاب را افزایش دهد بنابراین کیفیت ریخته‌گری ما را ارتقا خواهد داد.
  • از طرف دیگر این نوع فروآلیاژ باعث می‌شود میزان کاربیت‌ها در ریخته‌گری مقاطع نازک کمتر گردد.
  • بحث عملیات حرارتی و هزینه‌هایی که برای ما تمام می‌شود نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. فرو منیزیم باعث کاهش این هزینه‌ها خواهد شد.
  • همچنین فرو سیلیکو منیزیم باعث می‌شود قابلیت ماشین کاری قطعات افزایش یابد.

کاربرد‌های فرو منیزیم

اصلی‌ترین کاربرد فرو سیلیکو منیزیم این است که در صنایع تولید چدن کاربرد دارد. برای مثال برای تولید آلیاژ چدن با گرافیت فشرده باید به سراغ این نوع فروآلیاژ برویم. اما به طور کلی از این ترکیب برای تولید فولاد شامل فولاد زنگ نزن، فولاد‌های حاوی کربن و فولاد‌های سیلیکونی نیز استفاده می‌شود. همچنین در صنایع مربوط به برق و کارگاه‌های صنعتی نیز کاربرد زیادی دارد.

0 دیدگاه
0
0
0
0
0

دیدگاهها

حذف فیلترها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “فرو سیلیکو منیزیم”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما باید وارد سیستم شوید تا بتوانید عکس ها را به بررسی خود اضافه کنید.

محصولات پیشنهادی