مقالات

راهکار هایی برای افزایش عمر قطعات وسایل سنگ شکن

راهکار هایی برای افزایش عمر قطعات وسایل سنگ شکن

درست است که برای طراحی تجهیزات سنگ شکن از مواد بسیار باکیفیت و مقاوم همانند فولاد منگنزدار استفاده می‌شود اما به هر حال هر بار که سنگ‌های سخت وارد دستگاه‌های خردایش مواد معدنی می‌شوند، قطعات داخلی آن‌ها را تحت فشار قرار داده و در نتیجه عمر آن‌ها کاهش پیدا می‌کند. بنابراین باید اقداماتی را انجام دهیم که میزان مقاومت این قطعات در برابر سایش افزایش پیدا کند و به عبارت دیگر طول عمر مفید قطعات بیشتر شود. در این مطلب ما نکاتی را برای افزایش طول عمر قطعات وسایل سنگ شکن بیان خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

راهنمای افزایش طول عمر قطعات تجهیزات سنگ شکن

1-   متریال مورد استفاده برای ساخت قطعات

نکته بسیار مهم که در زمان خرید وسایل سنگ شکن باید به آن توجه داشت، بررسی کیفیت متریال به کار رفته در داخل وسایل است. بنابراین به عنوان اولین راهکار جهت افزایش طول عمر قطعات وسایل سنگ شکن، شما باید از کیفیت این متریال مطمئن باشید. در زمان خرید به سراغ شرکت‌های معتبر بروید تا از این بابت مطمئن شوید چون همین موضوع باعث افزایش مقاومت قطعات در برابر سایش خواهد شد. با توجه به کارایی هر یک از تجهیزات سنگ شکن، نوع متریال به کار رفته در قطعات داخلی می‌تواند متفاوت باشد. به طور کلی فولاد‌های منگنزی، فولاد‌های ضد سایش و چدن‌های ضد سایش، عمده‌ترین متریالی هستند که برای ساخت قطعات در ماشین آلات خردایش مواد معدنی استفاده می‌شوند. این متریال مقاومت بسیار بالایی در برابر سایش داردند.

2-   چکاپ دوره‌ای قطعات داخلی

دومین اقدام برای افزایش طول عمر قطعات وسایل خردایش مواد معدنی این است که شما در بازه‌های زمانی منظم از کارشناسان مربوطه بخواهید قطعات داخلی را به طور کامل بررسی نمایند تا اگر آسیبی به بدنه داخلی و یا به قطعات وارد شده است در اولین فرصت فرآیند تعمیر یا تعویض انجام گیرد چون اگر آسیب‌های وارده به داخل دستگاه هر چه زودتر ترمیم نشوند، نه تنها طول عمر قطعات بلکه طول عمر مفید دستگاه و کارایی آن به شدت افت خواهد کرد و حتی ممکن است مجبور شوید که این دستگاه سنگ شکن را کنار بگذارید.

3-   انتخاب وسیله مناسب برای خردایش مواد معدنی

توجه داشته باشید که عملکرد هر یک از تجهیزات برای خردایش مواد معدنی با یکدیگر متفاوت است. بنابراین باید مشخص کنید که قرار است چه نوع مواد معدنی با چه ضخامتی خرد شوند. از طرف دیگر شما چه نوع خروجی را از دستگاه انتظار دارید. براساس این دو فاکتور، یک وسیله مناسب را انتخاب کنید. اگر قرار باشد از وسایلی که بریا خردایش کانی‌های نرم طراحی شده‌اند جهت خرد کردن کانی‌های سخت استفاده نمایید، شک نکنید که قطعات داخلی تحت فشار بسیار زیادی قرار گرفته و در مدت زمان کوتاهی دچار شکستگی خواهند شد. بنابراین شما باید در انتخاب وسیله نیز دقت بسیار زیادی به خرج دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *