مقالات

با نوار نقاله ثابت آشنا شوید

با نوار نقاله ثابت آشنا شوید

نوار نقاله سیستمی است که برای جابجایی محصولات یک کارخانه و یا برای‌ جابجایی سنگ‌ها در معادن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سیستم در انواع مختلف تولید می‌گردد که یکی از آن‌ها نوار نقاله ثابت نام دارد. در این مطلب ما قرار است در مورد ویژگی‌ های نوار نقاله ثابت و کاربرد‌های آن صحبت کنیم. اگر برای محیط کار خود به دنبال یک نوار نقاله می‌گردید پس پیشنهاد می‌کنیم حتماً این مطلب را مطالعه نمایید.

بررسی ویژگی ‌ها

همان گونه که از نام این نوع نوار نقاله مشخص است، این دستگاه به صورت کاملاً ثابت در یک مکان قرار می‌گیرد و امکان جابجایی آن وجود ندارد. همچنین ارتفاع آن کاملاً ثابت طراحی می‌شود. ابعاد این نوع دستگاه براساس کاربردی که دارد، متفاوت خواهد بود. بنابراین شما در زمان خرید نوار نقاله ثابت، باید مشخص کنید قرار است در چه محیط کاری از آن استفاده شود و می‌خواهید چه موادی را با چه وزنی با آن جابجا کنید.

حتی طول و عرض تسمه‌هایی که در نوار نقاله ثابت استفاده می‌شود، متفاوت است. ضخامت تسمه نیز بر روی مقاومت آن در برابر فشار ناشی از وزن تأثیر می‌گذارد. به همین دلیل اگر می‌خواهید در معادن از این نوار استفاده کنید باید به سراغ انواعی بروید که تسمه‌های آن‌ها بسیار ضخیم هستند.

یکی از برتری‌های نوار نقاله ثابت نسبت به نوار نقاله سیار این است که به صورت متوالی و بدون هیچ وقفه می‌تواند کار کند. بنابراین در محیط‌های صنعتی بزرگ که خط تولید روزانه بسیار پررونق می‌باشد، وجود این نوار کمک می‌کند هر چه زودتر محصولات جابجا شوند. البته با توجه به اینکه این نوع نوار نقاله همواره در حال جابجایی محصولات است و بدون وقفه کار می‌کند، بنابراین باید نسبت به روغن کاری آن اهمیت بیشتری قائل شوید. در زمان‌های کوتاه مدت قطعات داخلی را روغن کاری کنید تا طول عمر مفید نوار نقاله بیشتر گردد.

یکی دیگر از فاکتور‌ها برای خرید نوار نقاله ثابت این است که مشخص کنید قرار است در سطوحی با شیب تند از این سیستم استفاده شود و یا اینکه شیب زمین ملایم می‌باشد. در مواقعی که زمین افقی و یا شیب ملایمی دارد، شما می‌توانید تسمه‌های معمولی و یا ساده را استفاده کنید ولی در شیب‌های تند، شما باید به سراغ تسمه‌های آج‌دار بروید. این آج‌ها از حرکت محصولات بر روی نوار نقاله جلوگیری می‌کنند.

لازم است بدانید که قیمت نوار نقاله ثابت نسبت نوار نقاله متحرک پایین‌تر و نگهداری از آن راحت‌تر است.

بررسی ویژگی ‌ها

بررسی ویژگی ‌ها

بررسی کاربرد‌های نوار

در زمان خرید نوار نقاله شما باید مشخص کنید قرار است از این سیستم در چه محیط‌هایی استفاده شود و براساس آن، یک نوار نقاله مناسب بخرید. نوار نقاله ثابت در موارد زیر کاربرد دارد:

  • در معادن
  • صنعت ساخت سیمان، ماسه و بتن
  • صنعت نفت، گاز و پتروشیمی
  • صنعت کاشی، سرامیک و آجر
  • صنایع چوب و کاغذ
  • صنعت تایر
  • صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی

ظرفیت باردهی چقدر است؟

یکی از مهمترین فاکتور‌هایی که در زمان خرید نوار نقاله ثابت باید به آن توجه داشته باشید، بحث ظرفیت باردهی این سیستم است. نوار نقاله چه مقدار مواد را می‌تواند تحمل کند؟ این نوار در عرض و طول مختلف تولید می‌شود و حداکثر طول شاسی‌های نوار نقاله ثابت، ۶ متر است. همین سه فاکتور بر روی ظرفیت این نوار تأثیر می‌گذارد. در نتیجه ظرفیت باردهی آن بین 1 الی ۲۵۰ تن در ساعت متفاوت خواهد بود.

نکات مهم برای خرید

قبل از اینکه برای خرید نوار نقاله ثابتی اقدام کنید این چند فاکتور را در نظر داشته باشید تا خریدی مناسب با کارایی بالا نصیب شما گردد:

  • برخی از این نوار به گونه‌ای طراحی می‌شوند که شما در صورت لزوم می‌توانید با دستکاری آن، ظرفیت باردهی را تغییر دهید. این موضوع در صنعت‌هایی همانند کشتیرانی اهمیت زیادی دارد چون برای تخلیه بار در کشتی شما می‌توانید ظرفیت نوار نقاله را تغییر دهید.
  • حتماً از فروشنده بخواهید حداکثر ظرفیت باردهی نوار نقاله را برای شما تعیین کند. طول، عرض و ضخامت تسمه بر روی ظرفیت باردهی تأثیر می‌گذارد.
  • اگر قرار است نوار نقاله بر روی زمین‌هایی با شیب‌های تند نصب شود، باید تسمه نوار نقاله آج‌ داشته باشد. هر چه میزان شیب بیشتر باشد، فاصله آج‌ها باید به یکدیگر نزدیک‌تر شوند.
  • از فروشگاه مورد نظر بخواهید که به شما ضمانتنامه و خدمات پس از فروش را ارائه نماید.
  • همچنین در زمان خرید، نمایندگی مربوطه باید خدمات نصب این نوار را برای شما انجام دهد.
نکات مهم برای خرید

نکات مهم برای خرید

کلام آخر

خوشبختانه در دنیای امروز که اینترنت باعث شده است سرعت امور کاری برای مردم افزایش یابد، بیکران صنعت نیز در زمینه ارائه انواع نوار نقاله و تجهیزاتی از این قبیل، به صورت اینترنتی وارد عمل شده است. به سایت بیکران صنعت مراجعه کنید، خدمات ما را بررسی کرده و محصولاتی که مد نظر دارید را ملاحظه کنید. مشخصات این محصولات در داخل سایت درج شده‌اند. اگر به فکر خرید نوار نقاله ثابت هستید، می‌توانید از مشاوره تلفنی رایگان بهره‌مند شوید. در هر نقطه از ایران که باشید ما ارسال رایگان را برای شما انجام خواهیم داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *